Assalamualaikum. Ahlan Wa Sahlan | Hidup untuk mencari keredhaan Ilahi +Follow | Dashboard
ღ !...Modesty...! ღ: December 2016
ღ !...Modesty...! ღ
Myself Exchange

Umat Islam Jangan Makan Kurma & Kismis Jenama Ini !!!


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum W.B.T. Hari ni NR nak kongsi jenama kismis dan kurma yang diedarkan kepada negara Islam yang pengeluar sebenarnya adalah orang Yahudi.

Pernah makan kismis jenama ni???

NR rasa kebanyakan orang PERNAH MAKAN kismis ni. Mungkin tak ramai lagi yang tahu tentang keburukan kismis ni, sebab apa? Sebab :-
  • Ia dijual dengan murah( around RM1 sekotak )
  • Senang didapati (dijual di kebanyakan kedai, pasaraya, hypermarket etc. )
  • Praktikal sebab dipek dalam kotak yang kecik
  • Biasanya budak2 sekolah bawak sekotak kismis ni ke sekolah setiap hari
Kismis ini adalah berasal dari California, U.S. yang mana kita sudah ketahui salah satu negara Yahudi yang sangat membenci Islam. Kismis ini sebenarnya adalah lebihan-lebihan kismis yang telah rosak dan kemudiannya dihantar ke semua negara-negara Islam di seluruh dunia. Kismis tersebut melalui satu proses supaya kismis yang rosak kelihatan cantik. Makanan yang rosak akan memberi kesan buruk kepada sistem penghadaman makanan dalam badan.

Maka, kismis yang paling baik dan segar dibungkus dalam bungkusan yang berlainan dan dibekalkan kepada orang-orang Yahudi, sementara yang rosak dibekalkan kepada negara Islam. Jadi, BERHATI-HATILAH kepada semua yang suka makan kismis. Lebih2 lagi student yang memang digalakkan makan makanan minda seperti kismis.

Tak percaya lagi???
NR ada bukti untuk yakinkan anda.

Tengok video ni :
https://www.youtube.com/watch?v=eFmJjTD5RA4

Video ni bersambung dengan topik Roh. Topik tentang Penipuan Yahudi bermula pada minit 11:50. Dan bukti tentang penipuan Yahudi melalui makanan, iaitu salah satunya melalui kismis jenama Ligo bermula pada minit 39:10.

Tapi NR nasihatkan anda dengar video ni start daripada awal lah..tak salahkan tambah ilmu agama tentang roh. Ilmu tentang roh tu kan tuntutan fardhu ain. Tak salah KAN?

Selain tu, bukti yang mengukuhkan lagi tentang kismis ni adalah kismis yang paling buruk, boleh tengok kat sini :-

*Aduan tentang ulat yang terdapat dalam kotak kismis Ligo*
https://www.facebook.com/wujud7/posts/922332934455046

Selain tu, terdapat juga kurma keluaran negara Israel yang juga dihantar ke negara2 Islam.
Antaranya ialah jenama Jordan River.

Walaupun kurma ini didatangkan dengan kotak yang dicetak Jordan River, namun ia bukanlah dari Jordan tetapi dihasilkan dari Israel Laknatullah! Kurma ini telah diimport serta dikotakkan di Singapura dan diedarkan di pasaran Malaysia.

Kurma ini telah ditanam di suatu kawasan luas di bahagian timur Israel yang bersempadanan dengan Negara Palestin dan dimiliki oleh seorang Yahudi yang kaya serta ramai pekerjanya yang juga berbangsa yahudi.

Hasil jualan kurma kurma ini akan disalurkan kepada tabung pertubuhan pertubuhan Yahudi. Pendedahan ini telah dibuat oleh akhbar Berita Harian Singapura.

*Sudah terang-terangan PRODUCT OF ISRAEL!!*





NR dapat maklumat tentang kurma Israel ni dari sumber :-
Credit
Credit
Credit
NOTA KAKI :
 Nasihat NR yang terakhir, mungkin kita tak tahu kesahihan semua maklumat ni 100%. Tapi sebagai umat Islam, bila kita dah terima berita ni, kita sendiri dah boleh beza mana satu jenama yang elok dan mana satu yang tak elok. Bila dah terpalit berita sebegini pada jenama2 yang disebutkan di atas, SEELOKNYA KITA TINGGALKAN PERKARA YANG SYUBHAH kerana ada banyak lagi alternatif jenama lain, kan? 
Contohnya Kismis Tok Guru, Kurma Yusuf Taiyoob.

Dari Abu Abdillah an–Nu’man bin Basyir radhiallahu‘anhu beliau berkata, aku mendengar Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

“Sesungguhnya yang halal itu jelas, dan yang haram itu jelas, dan di antara keduanya terdapat perkara-perkara syubhah(samar, belum jelas) yang tidak diketahui oleh kebanyakan orang. Maka barangsiapa yang menjaga(dirinya) dari syubhah, ia telah berlepas diri(demi keselamatan) agama dan kehormatannya. Dan barangsiapa yang terjerumus ke dalam syubhat, ia pun terjerumus ke dalam(hal-hal yang) haram. Bagaikan seorang penggembala yang menggembalakan haiwan ternakannya di sekitar kawasan terlarang, maka hampir-hampir(dikhawatirkan) akan memasukinya. Ketahuilah, sesungguhnya setiap penguasa(raja) memiliki kawasan terlarang. Ketahuilah, sesungguhnya kawasan terlarang Allah adalah hal-hal yang diharamkan-Nya. Ketahuilah, sesungguhnya di dalam tubuh terdapat segumpal daging. Apabila segumpal daging tersebut baik, baiklah seluruh tubuhnya, dan apabila segumpal daging tersebut buruk, buruklah seluruh tubuhnya. Ketahuilah, segumpal daging itu adalah hati.” 
(Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim)




Wallahua'lam.
Wassalamualaikum W.B.T.


Hati yang jujur melahirkan tindakan yang jujur :)